torsdag 23 juni 2011













BILDBOMB! POOOFFF! 
haha.. ja inte riktigt så kanske ;) Men här har ni iallafall lite bilder på min prinsessa av tiden vi har haft tillsmammans. Dom här bilderna är bara en liten del av alla bilder jag har på henne! Men det räcker, varje bild säger mer än tusen ord. 

Jag köpte Sienna av en super snäll tjej! Hon gick i samma klass som min storebror, så på så sätt fick vi reda på att Sienna var till salu.
Jag kommer ihåg första ögonblicket jag såg sienna. Mina ögon smällte! Finare häst får man leta efter!
Jag  kommer ihåg att jag bara hade sienna i mitt huvud, efter den dagen. Jag hade redan då bestämt mig, den här hästen ska bli min! Och så blev det!
Hon flyttade hem tilll oss 3 dagar innan julafton, alltså 21 december.
Sakta men säkert lärde vi känna varandra. Hon fick 2 nya kompisar. Eftersom hon hade stått själv i en hage innan, blev hon överlycklig med 2 kompisar att busa runt tilllsammans med!
Dom första månaderna gick alla ridturer super! Hon var pigg och framåt.
Men sen, när våren började komma fickdom "vårkänslor". = Inte gå först.
Så dom ridturerna blev allt mer jobbigare och jobbigare, man blev surare och surare när dom hållde på så.
Men, när jag bestämde mig för att rida ut mer själv på henne slutade hon. Ibörjan var det lite små krångligt, men sakta och säkert började hon bli som vanligt igen, pigg och framåt!
Nu är det bara Conrad  som måste lära sig att det är inte farligt att gå först ellr ride ut ensam! Men det är jag nästan helt bombis på att han kommer göra! Bara lite mer träning och han blir som vanligt igen, super snälla/Trygga conken.
Tillbaka till sienna.
Hon skulle aldrig göra någon illa med flit!Aldrig!
Lite"fakta" om sienna:

Ras: Okänd :/ men troligtvis lite arab.
Född: 2000
hög: C ponny, ca. 135


höhöh, lång text men det giillar ni vavavavav? hhahah ;-)


/Tova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar